Nazwa zadania: Budowa linii tramwajowej w dzielnicy Zagórze od pętli tramwajowej do ronda Jana Pawła II w Sosnowcu – Zadanie 1.
Zamawiający: Tramwaje Śląskie S.A.
Generalny Wykonawca: Konsorcjum: Eurovia Polska S.A., KZN Rail Sp. z o.o., Nowak Mosty Sp. z o.o.
Zakres zadania:
– Kompleksowe opracowanie dokumentacji projektowej
– Roboty rozbiórkowe w rejonie pętli tramwajowej przy ul. Braci Mieroszewskich
– Budowa nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem skarp, budową peronów i wszystkimi pracami okołotorowymi.
– Przebudowa układu drogowego w ramach budowy centrum przesiadkowego na skrzyżowaniu dwupoziomowym projektowanej linii tramwajowej z ul. Braci Mieroszewskich.
– Przebudowa ronda Jana Pawła ll na skrzyżowaniu ul. Braci Mieroszewskich – ul.11-ego Listopada z ul. Marszałka Edwarda Rydza Śmigłego i ul. Generała M. Żurawskiego.
– Dostosowanie i przebudowa pozostałego układu drogowego w związku z budową nowej linii tramwajowej.
– Wykonanie odwodnienie układu torowego i budowa kanalizacji deszczowej
– Budowa tramwajowej sieci trakcyjnej
– Dostawa i montaż sterowania i ogrzewania zwrotnic
– Budowa linii SN zasilającej podstację trakcyjną
– Budowa obiektów kubaturowych: podstacja trakcyjna oraz punkt dyspozytorski wraz ze wszystkimi instalacjami
– Budowa obiektów inżynieryjnych: tunel tramwajowy/wiadukt drogowy w ciągu ul. Braci Mieroszewskich wraz z szybami windowymi i zabudową dźwigów osobowych (2 szt.)
– Przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznych
– Przebudowa i zabezpieczenie wodociągów GPW
– Przebudowa i zabezpieczenie sieci kanalizacyjnych i wodociągowych RPWiK
– Przebudowa i zabezpieczenie sieci gazowych
– Przebudowa i zabezpieczenie sieci teletechnicznych
– Przebudowa i zabezpieczenie sieci ciepłowniczej
– Budowa ekranów akustycznych
Parametry techniczne tunelu tramwajowego/wiaduktu drogowego w ciągu ul. Braci Mieroszewskich:
– konstrukcja nośna: rama żelbetowa zamknięta
– szerokość całkowita – 40,87 m
– szerokość użytkowa – 39,70 m
– rozpiętość teoretyczna przęsła – 19,50 m
– długość całkowita konstrukcji ramy – 21.00 m
– długość całkowita z płytami przejściowymi – 33.00 m
– skrajnia pionowa pod obiektem (tramwaj) – 4.80 m
– skrajnia pionowa pod obiektem (droga) – 4.70 m
– światło poziome – 18,00 m
Przeszkoda dołem: linia tramwajowa nr 15, perony przystanku tramwajowego, droga lokalna
Termin realizacji: 23.04.2020 – 22.02.2023r.