Nazwa zadania: Modernizacja przystanku osobowego Szczepanowice na linii kolejowej nr 8 na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”
Zamawiający: PKP PLK S.A.
Generalny Wykonawca: Nowak-Mosty Sp. z o.o.
Zakres zadania:
- wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich wymaganych uzgodnień i pozwoleń, wykonanie projektów budowlanych, wykonawczych i technologicznych,
- likwidacja dwóch peronów jednokrawędziowych wraz z wyposażeniem przystanku osobowego Szczepanowice w km 283,927 linii kolejowej nr 8,
- budowa nowych peronów o długości 200 m, wysokości 0,76 m, o szerokościach zgodnie z obowiązującymi przepisami z poszerzeniami na wiaty w miejscowości Szczepanowice na linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny wraz z budową dróg dojścia oraz miejsc postojowych,
- budowa odwodnienia nowych peronów,
- montaż elementów małej architektury i oznakowania stałego,
- wzmocnienie podtorza wraz z robotami towarzyszącymi,
- regulacja geometrii toru nr 1 i 2 w km 283,700 – 285,060 w planie i profilu przy użyciu podbijarki toru, uzupełnienie tłucznia i profilowanie pryzmy tłucznia,
- dobudowa jednostronnego chodnika na długości przejazdu kolejowo-drogowego w km 285,010 poszerzenie nawierzchni przejazdowej,
- likwidacja przejścia w poziomie szyn w km 283,835,
- przebudowa trasy kabli SRK i dostosowanie urządzeń SRK na przejeździe kolejowym do aktualnych warunków miejscowych,
- przeniesienie i uruchomienie istniejącego nagłośnienia,
- usunięcie kolizji telekomunikacyjnych oraz wykonanie kanalizacji teletechnicznej,
- przebudowa sieci trakcyjnej ze względu na konieczność zabudowy peronów i kolizji z konstrukcjami wsporczymi,
- przebudowa sieci trakcyjnej ze względu na konieczność likwidacji peronów,
- wykonanie ochrony przeciwporażeniowej obiektów znajdujących się w strefie oddziaływania sieci trakcyjnej,
- wpięcie nowo zabudowanych konstrukcji wsporczych w system uszynienia,
- regulacja sieci trakcyjnej,
- zabudowa zaprojektowanych urządzeń oświetlenia zewnętrznego peronów, wiat peronowych oraz infrastruktury towarzyszącej (dojścia, przejścia, schody itp.) w technologii LED, wraz z urządzeniami sterowniczymi,
- montaż przyłącza energetycznego, szaf zasilających (złącz kablowo-licznikowych),
- montaż linii zasilających,
- montaż linii sterowniczych,
- montaż rozdzielnicy oświetleniowej z możliwością zdalnego sterowania, przystosowanej do wpięcia w system zdalnego sterowania z LCS,
- wykonanie w peronach studni elektrycznej otwieranej wyposażonej w rozdzielnię i gniazda elektryczne,
- demontaż urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej w lokalizacji istniejących peronów,
- przebudowa kolizji i inne roboty branży elektroenergetycznej,
- karczowanie drzew i krzewów oraz usunięcie zbędnej roślinności wraz z jej odpowiednim zagospodarowaniem,
- umocnienia powierzchni skarp poprzez obsianie nasionami traw,
- montaż znaków regulacji osi toru, zgodnych z wytycznymi Ig-6, stanowiących również znaki kolejowej osnowy specjalnej,
- niezbędne roboty porządkowe w ramach estetyzacji linii (np. odnowienie i uzupełnienie znaków, wskaźników, odnowienie ogrodzeń itp.)
- opracowanie operatu kolaudacyjnego wielobranżowego wraz z projektami powykonawczymi, kompletem pomiarów i innych dokumentów wymienionych w przepisach i instrukcjach,
- wykonanie ogrodzeń w czołach peronów oraz wzdłuż peronów od strony zewnętrznej,
- przeprowadzenie certyfikacji podsystemu strukturalnego na każdym etapie projektu.
Termin realizacji: czerwiec 2025 – grudzień 2025